Qué hora son mi corazón

Dragă CFR,

Eu te-am iubit de mic, de cînd îl rugam, săptămînal, pe bunicu’ să mă care la gară să văd trenurile. Și stăteam așa, înlemnit, cînd fugeau mamuții tăi de metal, zguduind pămîntul. Te-am iubit cînd mă duceai la cineva drag. Și atunci cînd îmi arătai, pe geam, căprioare și iepuri, care ridicau capetele din treaba lor cosmică. Cînd treceam, împreună, prin cîte-o furtună sau cînd pășeam precaut, pe liniile dilatate de arșită.

De ceva vreme nu-ți mai place de mine, dar eu am mai luptat pentru afecțiunea ta. Cu prieteni, cu colegi, cu fellow travellers. Am continuat să merg cu tine în compartimente înghețate, am așteptat, abandonat cu orele pe cîmp, cu speranța că, pînă la urmă, vom continua împreună. Nu m-am debusolat nici cînd mi-ai aruncat sub picioare saci de peturi, nici cînd mi-ai tăiat lumina, nici cînd ai cerut mulți, mulți bani ca să te mai pot vedea.

Dar încercările la care mă supui sînt tot mai grele. Nu cred că mai pot merge cîteva sute de kilometri în două-trei zile, nu pot ține pasul și legătura cu oameni care, în timpul ăsta, schimbă continente. Nu mai pot rămîne cu orele în cîte-o gară, tot balansîndu-mă, rușinos, de pe un picior pe-altul. Nu mai pot să mai văd oameni nevrozați care pierd avioane, trenurile de legătură, sau care nu mai ajung, la timp, în vizită la prieteni aflați în spitale, la nuntă sau la înmormîntare.

Dragă CFR, mă gîndesc, poate, că părinții tăi nu ne mai vor binele. Dacă ei țin să ne despartă, eu nu mă mai pot opune.

Cu lacrimi în ochi și funingine pe față, dragă CFR, adio și du-te învîrtindu-te! Cred că ai ajuns lanțul cu ghiulea de la piciorul României. Poate, cîndva, cineva îl va muta de-acolo pe picioarele cui trebuie. Și atunci, poate, ne vom vedea din nou.

– va urma (și se va afla) –

Foto: asktheiliketrainskidd

Lasă un răspuns

